Vizualizace založená na principech herní technologie

Již v roce 1998 si zaměstnanci společnosti Act-3D uvědomili, že budoucnost vizualizace spočívá ve vytvoření uživatelsky přívětivého real-time 3D softwaru, což bylo umožněno rozvojem GPU technologie. Tento technologický rozvoj také zapříčinil boom v hraní her, obrovské zlepšení jejich kvality a s tím i zpříjemnění zážitků ze hry. Lumion je architektonický vizualizační software, který byl spuštěn v roce 2010, a využívá obrovských pokroků GPU hardwaru i herních enginů posledního desetiletí. Od té doby Lumion systematicky transformuje špičkovou vizualizační technologii AEC sektoru tím, že umožňuje AEC profesionálům, aby tuto technologii pravidelně používali. Lumion je nyní používán ve více než 100 zemích světa a více než polovina největších architektonických firem ho využívá profesionálně.

Trend

Možná to zní překvapivě, ale široká veřejnost a odborníci z oboru uznali trend ve využití herní technologie pro vizualizaci v AEC segmentu teprve nedávno. V novém článku, který publikoval Building.co.uk, se odborníci z instituce Building Information Modelling (BIM) a průmyslového gigantu Autodesk zaměřili na stále rostoucí trend párování softwarových nástrojů BIM s pokročilými vizualizačními technologiemi založenými na principu herních enginů.

PictureBlog29May2015Scaled

Článek upozorňuje na současný trend směřující k používání pokročilých vizuálních efektů, jako prostředek komunikace v rámci projektů AEC, a uvádí, že záleží „především na rozvoji BIM“.

Marketingový ředitel firmy Autodesk Chris Bradshaw v článku diskutoval o tom, jak pozitivně může použití moderních vizuálních efektů při tvorbě prezentací zapůsobit na klienty.

Jak Bradshaw uvedl, „jedná se zejména o náhledy vytvořené animací, za předpokladu, že program umožňuje také vytvoření krátkých filmových klipů. Pro kompatibilitu s aplikací Revit byl v minulosti stále ještě vyžadován proces založený na systému Mac s přípojnými plug-iny. Ale dneska už máme možnost simulace, díky které je možné nabídnout pro prezentaci ještě kreativnější materiál.“

Potenciál

Prezident společnosti Autodesk Carl Bass rovněž poukázal na to, že ve vztahu k BMI má herní průmysl skutečný potenciál. Dle jeho slov: „Je ironií, že hry jako Minecraft nebo Call of Duty nabízejí bohatší a interaktivnější uživatelské zkušenosti, než jak to bývá u programů architektonických vizualizací. Co kdyby konstrukční nástroje umožňovali práci v podobném interaktivním prostředí? Nezvýšilo by to úroveň hracího pole, což by bylo obohacením a přínosem jak pro designéry, tak pro hráče?“

Vícepreident firmy Autodesk pro Evropu, Střední Východ a Asii, Antony Douglas, se také přiklání k názoru, že technologie založená na hrách je budoucností technologického průmyslu: „V současnosti se technologický průmysl ubírá tímto směrem. Technologie je založená na herních enginech, jejichž nástroje jsou však specificky zaměřené na AEC trh. Architektonické modely programů CAD a BIM, jako například SketchUp a Revit do nich mohou být hned importovány a pak mohou být prostřednictvím světové interakce podrobeny analýze. Za méně než 10 let mohou klienti očekávat, že bude tato interaktivní uživatelská zkušenost součástí architektonické prezentace zcela běžně. Předpokládáme-li, že klíčem k dosažení tohoto cíle je prožitek ve zcela pohlcující 3D virtuální realitě.“

Tým softwaru Lumion

Tým softwaru Lumion se plně ztotožňuje s týmem firmy Autodesk, v názoru, že herní technologie může mít velký význam pro designéry pracující v AEC průmyslu. Lumion vlastně již herních technologií v AEC vizualizaci využívá, a to od roku 2010. Více informaci naleznete na tomto odkazu: Lumion3d.cz.