Lumion 3D

Snímky hotové za pár vteřin, videa v rámci minut a naučíte se v něm za pár hodin.

Systémové požadavky

Minimální systémové požadavky

 

Grafická karta (nejdůležitější parametr):

Karta s ideálně 2,000 PassMark bodů a nejlépe 2GB operační paměti. (Program běží od cca 500 Passmark Benchmark bodů) Klikněte zde pro zobrazení výsledků PassMark hodnocení graf. karet, nebo zadejte do vyhledávače název Vaší grafické karty a slovo passmark. Musí podporovat DirectX 11. 
Příklady karet se skóre 2,000 PassMark bodů: GeForce GTX 745, Quadro K4000M, GeForce GTX 570M a rychlejší.

Cena stroje 15-30 tisíc Kč)

OS:

64-bit Windows Vista, 7, 8 a 10

CPU:

Doporučujeme nejvyšší hodnotu GHz jaké je možná, minimálně s taktem 3.0+ GHz. Pomalejší procesory mohou zpomalovat výkon grafických karet jako je GTX 1080 a TITAN X (Pascal). Více jak 4 jádra procesoru nemají pro Lumion význam. 

Systémová paměť (RAM):

8GB (pro jednoduché scény) s co nejvyšší frekvencí

Rozlišení obrazovky:

1600×1080 px 

Zdroj:

Klikněte zde pro více informaci

Dávejte prosím pozor na některé DELL a HP sestavy! Obsahují slabý zdroj, který nezvládne udržet potřebný momentální výkon celé sestavy. Doporučený zdroj je obecně 650W a pro nejvýkonější sestavy 750W. 

HDD:

s 20GB volného místa

Používání programu Lumion a Lumion PRO pomocí vzdálené pracovní plochy a podobných nástrojů není podporováno.
Lumion a Lumion PRO potřebují internetové připojení.

Doporučené systémové požadavky

 

Grafická karta (nejdůležitější parametr) :

Karta s minimálně 6,000 PassMark bodů a nejlépe 2GB operační paměti. Klikněte zde pro zobrazení výsledků PassMark hodnocení graf. karet. Karta musí podporovat DirectX 11.
Příklady karet se skóre 6,000 PassMark bodů a více: Nvidia GTX 960, Nvidia Quadro K5200, AMD Radeon R9 290, Nvidia GTX 1050ti,  AMD RX 470 a rychlejší.

 (Cena stroje 30-40 tisíc Kč pro desktop a 30-50 tisíc Kč pro laptop)

OS:

64-bit Windows Vista, 7, 8 a 10

CPU:

Doporučujeme nejvyšší hodnotu GHz jaké je možná, minimálně s taktem 4.0+ GHz. Pomalejší procesory mohou zpomalovat výkon grafických karet jako je GTX 1080 a TITAN X (Pascal). Více jak 4 jádra procesoru nemají pro Lumion význam. Procesory Xeon s taktem pod 3.4 GHz nejsou doporučovány. 

Systémová paměť (RAM):

16GB (pro jednoduché scény)

Rozlišení obrazovky:

1920×1080 px

Zdroj:

Klikněte zde pro více informaci

Dávejte prosím pozor na některé DELL a HP sestavy! Obsahují slabý zdroj, který nezvládne udržet potřebný momentální výkon celé sestavy. Doporučený zdroj je obecně 650W a pro nejvýkonější sestavy 750W. 

HDD:

s 20GB volného místa

Používání programu Lumion a Lumion PRO pomocí vzdálené pracovní plochy a podobných nástrojů není podporováno.
Lumion a Lumion PRO potřebují internetové připojení.

Příklady současných grafických karet a jejich rychlostí rendru testovací scény:

Nvidia GTX 960M – cca 21 minut

Nvidia GTX 1070 – cca 4 minuty

Nvidia GTX 1080 – cca 3 minuty

Nvidia GTX 1060 – cca 7 minut

AMD RX 480 – cca 9 minut

Vybrané konkrétní doporučené počítače pro Lumion

(Aktuální k únor 2019)

Výběr je jen ukázkový, zaměřený na grafické karty, můžete si najít jinou variantu dle Vašich požadavků. Držte se ale doporučených grafických karet (případně jejich novějších verzí).

HW pro Virtuální realitu (mobilní telefon – VR brýle)

Mobilní telefony

Telefon by měl mít co největší hustotu PPI (Pixel na palec), tím co nejjemnější zobrazení v brýlích. Mobilní telefon, který má konektor USB-C (pro připojení kabelem) a nebo dokáže vytvořit 5 GHz hotspot (pro připojení bezdrátové) dokáže dobře prezentovat i virtuální prohlídky prostorem Lumionu „naživo“. Mobilné telefon zpracovává data pomocí procesoru, čím je tedy rychlejší, tím bude plynulejší i zážitek z VR.

Brýle pro mobilní telefony

Existují  brýle se dvěma druhy čoček. Sférickými a asférickými. Sférické více natahují obraz a je tak „rovnoměrnější“ v celém zorném poli, ale má větší viditelné pixely, když s díváte rovně před sebe. Asférické čočky naopak trochu obraz mohou deformovat, když se snažíte dívat uvnitř brýlí doleva a doprava, ale obraz je jemnější a pixely jsou méně postřehnutelné. Vlevo naleznete odkazy na brýle, které máme vyzkoušené.

(Pokud chcete řešení přes kabel s brýlemy typu HTC, Oculus, Deepoon a pod., dejte nám prosím vědět pro více informací.)

VR PARK

Sférické čočky (spherical lens)

RITECH

Asférické čočky (aspherical lens)
A jen pro shrnutí názorné obrázky, jak se čočky liší.